סגור
חיפוש
Filters

מניעת החלקות באמבטיה

רחצה במקלחת או באמבטיה אשר בחדר הרחצה חייבת להיעשות בתנאי בטיחות הולמים. המתקלחים יחפים ועלולים להחליק על רצפות רטובות. רבים נוהגים לחפות את הרצפה בקרמיקות חלקות מבלי לחשוב על הסכנה הכרוכה בהחלקה עליהן. למעשה, גם באלו המחוספסות קיימת דרגת סיכון גבוהה. בנוסף לכך, יש צורך להיכנס לאמבטיה גבוהה או למקלחת מוגבהת וכאן המעבר מחייב עמידה על רגל אחת. הראות בחדר רחצה מלא אדים מוגבלת וניתן להיתקל בחפצים ולמעוד. כל אלו ואחרים נוספים הם סיכונים מוחשיים. בטיחות בחדר הרחצה זה דבר חשוב מאוד עבור מבוגרים ויש להתייחס אליו ברצינות. 

כאשר המתרחצים הינם אנשים מוגבלים, נכים, קשישים ועוד הרי שהסכנה להחלקה המלווה בנפילות גבוהה אף יותר. כל החלקה יכולה לגרום לנזקים העלולים להיות קשים ובלתי הפיכים. המקרים הקשים הם מקרי נכות או כאלו המובילים למוות. ניתן בקלות למנוע את כל הסיכונים הללו באמצעות התקנת ידיות מקובעות שנועדו לאחיזה.  בנוסף, להניח שטיחונים מונעי החלקה, להשתמש בכיסאות שנועד לרחצה בישיבה וכדומה. שטיח נגד החלקה באמבטיה בטיחותי מאוד בזמן המקלחת. כל אלו הם פתרונות מקובלים וניתן למצוא אותם בבתים פרטיים. את חלקם ניתן למצוא גם בבתי מלון, בבריכות שחייה ציבוריות, במוסדות רפואיים וסיעודיים ובמקומות נוספים.   

האביזר הפופולארי ביותר הוא ידית האחיזה אותה יש להתקין בסמוך למקלחת או באמבטיה. ניתן למצוא ידיות באורכים שונים העשויות מנירוסטה, פלסטיק, אלומיניום עם ציפוי פלסטיק וכדומה. יש ידיות בצורת האות למד, יש מתרוממות, יש מתקפלות עם חיבור לרצפה. יש מעקות אחיזה פינתיות בצורת האות למד ועוד. ידיות אלו ניתן להתקין גם בסמוך למושבי אסלה והם נועדו לסייע למתקשים בקימה ועמידה. ידיות אחיזה לאמבטיה ולשירותים הן חשובות מאוד, אדם מבוגר יכול להאחז בהן ולמנוע החלקה או נפילה. קיים מגוון רחב של שטיחונים בגדלים שונים והעשויים מפלסטיק, בד וחומרים אחרים. אותם ניתן לפרוס בעת השימוש ולתלות לייבוש לאחר מכן. מומלץ לרכוש מוצרים אלו אצל משווקים בעלי מוניטין אשר מומחיהם יכולים לסייע בייעוץ לכל מתלבט.
לחצו למגוון העזרים למניעת החלקות באמבטיה: כסאות רחצה | ידיות אחיזה