סגור
חיפוש
Filters

איך נפחית ביקורים אצל הרופא

יום חמישי 27 אפריל 2017

כולנו נגיע יום אחד לגיל שבו הגוף שלנו יתעייף והצרכים שלנו בעזרה רפואית יגדלו. כשהצרכים גדלים, גדלות ההוצאות, גדלה כמות הבדיקות, התרופות, הטיפולים וכו'. אנחנו תלויים במערכת הבריאות כמענה למכאובינו. אז אנו מגיעים לרופא ששולח לרופא אחר ששולח לבדיקה שמצריכה אבחון שמצריך עוד ביקור אצל הרופא, שנותן זריקה, תרופה או בדיקה נוספת ואז ביקורים נוספים ותרופות נוספות, כך יצא שאנחנו ממשיכים לכאוב, לסבול, ואף לבזבז זמן, כסף ואנרגיה.
החוסר אונים שלנו כמטופלים ללא ידע רחב ברפואה גורם לנו להעביר את האחריות בבריאותינו לגורם חיצוני שעסוק ועמוס בפניות קודמות של שכנינו וקרובינו שגם הם בתורם מקווים לישועה ממנו. לבסוף, בתי החולים המלאים, רופאים אשר חסרים בשעות שינה, התורים הארוכים, ואנחנו מתייאשים ופונים לרפואה פרטית יקרה מאוד.
אז איך נוכל להחזיר את האחריות לעצמנו?

"מחקרים שנעשו מצאו פערים עצומים בין קביעת תורים לרופאים מומחים במסלול ציבורי, לבין קביעה במסלול הפרטי. הפער הממוצע הוא בדרך כלל פי חמישה ויותר, מבחינת מועד התור." (09.07.13, Mako)


לפני שנים רבות, בסין הרחוקה, הצורך ברפואה הלך וגדל, בתי החולים התמלאו באנשים ונוצר קושי רב לתת מענה רפואי למבקשים אותו. בעקבות כך, החליט השלטון ללמד את העם את אומנות התנועה העתיקה: צ'י קונג, שעד אז נחשבה כתבונה סודית העוברת בתוך משפחות מדור לדור.
הצ'י קונג הינו כלי לריפוי עצמי אשר התפתח בסין לפני כשלושת אלפים שנים, ונשען על עקרונות הרפואה הסינית ( שהתפתחה לפני כחמשת אלפים שנים). הרפואה הסינית רואה את הקשר בין הגוף הפיזי, הרגש והמחשבה כמערכת אחת מורכבת ומחוברת. כך שמצב רגשי יצור כאב או תחושה פיזית, ופגיעה פיזית תיצור תגובות רגשיות.

"מדענים מאמינים שרגשות קשורים באופן ישיר לשינויים פיזיים שהגוף עובר" (01.01.2014, Mako)

הצ'י קונג הינה פעילות גופנית המשלבת תרגילי נשימה, תנועה, מדיטציה ודמיון מודרך. תרגול צ'י קונג משפר את איכות החיים ומונע מחלות. התרגול משחרר ומחזק את השרירים, מחזק את האיברים הפנימיים, משפר תפקודי מערכת לב ריאה- לחץ דם ומחלות נשימה, מחזק את מערכת החיסון, מזרז החלמה מפגיעות, מפחית לחץ וחרדה, מפחית דיכאון, משפר יציבות (מונע נפילות ומגדיל עצמאות אצל מבוגרים), משפר את מערכת הלימפה, מסייע להתמודדות עם סרטן וטיפוליו, מסייע לצפיפות השלד במערכת השלד, מווסת את רמת הורמוני המין, מונע סניליות, משפר את מערכת העצבים, למשל ב פרקינסון.
הצ'י קונג הינו טיפול מונע - המתרגל צ'י קונג באופן קבוע, שומר על רמת בריאות טובה ובכך מונע מהמחלה או הכאב להופיע. התרגול יכול להתבצע בעמידה, ישיבה או שכיבה. התרגילים פשוטים ומתאימים לכל אחד ואחת, כך שאין צורך בניסיון או כושר גופני.

"גם לאנשים זקנים שלא עסקו בפעילות גופנית כל חייהם מומלץ להתחיל להיות פעילים בגיל הזִקנה" (משרד הבריאות)

ההבדל המרכזי בין הצ'י קונג לרפואה הקונבנציונאלית (מעבר לכך שתרגול צ'י קונג אינו כולל תופעות לוואי, תורים או נטילת תרופות), הוא בכך שכל האחריות הרפואית של האדם תלויה בו עצמו ולא באף אחד אחר- "אם אתרגל, ארגיש יותר טוב". לשם כך נדרשת התמדה, מוטיבציה וכח רצון לעשות לעצמך טוב.
אם הגעת לגיל שבו הגוף מתחיל להיחלש, דע/י לך שכח הריפוי נמצא בגופך, אנרגיית החיים, הזורמת בגופך באופן טבעי, יכולה לעזור לך לרפא את כאביך וסבלך. עליך להחליט לקחת אחריות על הבריאות שלך.


"מחקרים מראים כי קבוצת האוכלוסייה שנתרמת במידה הרבה ביותר כתוצאה מהגברת הפעילות הגופנית היא האוכלוסייה בגיל המבוגר – מעל גיל 65" (משרד הבריאות)


אסיים בהסבר קצר על תרגיל פשוט ואפקטיבי מאוד שאפשר לנסות בבית בישיבה או עמידה.

בשאיפה איטית וארוכה מהאף (בפה סגור), הידיים עולות במרכז הגוף אל בית החזה ונפתחות אל הצדדים (החזה נפתח, השכמות מתקרבות).
נשיפה (פעולה של כיבוי נר) ארוכה וחלקה, הידיים חוזרות אל מול החזה (השכמות מתרחקות) ויורדות במרכז עד למטה.

*דגשים: יש לשמור על גב ישר - בישיבה: יש לשים לך הישבן מונח עד הסוף, המשענת תומכת ומיישרת את הגב. בעמידה: פישוק בן הרגלים, כפות רגלים מקבילות, נשים לב שהברכיים באות מעט קדימה, עצם הזנב נכנסת מעט בין הרגלים, סנטר מעט מכונס לכיוון העורף (צוואר מתארך).





 
 

בברכת בריאות ושמחה לכולנו,

נוי בוקובזה,
מטפל שיאצו בכיר ומורה לצ'י קונג טיפולי. בוגר בהצטיינות קמפוס ברושים לרפואה משלימה באוניברסיטת תל אביב. כיום מטפל בקליניקה פרטית בתל אביב ומלמד צ'י קונג בקבוצות ובאופן פרטי. בעל נסיון לימוד עם אוכלוסיית הגיל השלישי.


צרו קשר: 0546774286
[email protected]
www.facebook.com/TaoOfNoy

*הנחה של 20% למגיעים דרך "טבע החיים".